سطوح امنیت در انواع پروتکل های VPN چگونه است؟

اطلاعات حساس و خرید کریو VPN

ابزارهای امنیتی زیادی مانند آنتی ویروس ها، ضد بد افزارها، فایروال ها و غیره وجود دارند که می توانند سیستم ما را حفاظت کنند اما وقتی صحبت از جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی می آید موضوع کاملا متفاوت است.

در مرورگرها، حالت Private Browsing و Do Not Track راه حل هایی ارائه می دهد اما محدودیت هایی نیز بهمراه دارد. با این حال، خرید VPN یک راه حل بدون خطا برای مشکلات این چنین حریم خصوصی است.

سطوح امنیت

VPN پروتکل های متعددی دارد، هر کدام سطح مختلف از سهولت و امنیت را ارائه می دهند. این مانند ایجاد راه برای محل کار شما است: برخی از مردم از قطار استفاده می کنند، در حالیکه دیگران ترجیح می دهند این مسیر را رانندگی کنند. به طور مشابه، راه های بسیاری وجود دارد که VPN تونل ایجاد می کنید.

پروتکل ها در پشتیبانی پلت فرم ها،قیمت و خصوصیات دیگر متفاوت اند. هنگامیکه شما تصمیم به خرید VPN میگیرید، باید تصمیم بگیرید می خواهید اشتراک کدام پروتکل VPN را داشته باشید. پروتکل های مختلف نیاز های مختلفی را پشتیبانی می کنند.

PPTP

یکی از محبوبترین پروتکل های پروتکل نقطه به نقطه یا PPTP است که رمزگذاری 128 بیتی ارائه می دهد اما بخاطر سطح رمزگذاری از دیگر پروتک ها سریعتر است. این پروتکل بیشتر سیستم عامل ها مانند ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و  غیره را پشتیبانی می کند و نیازی به نصب هیچ نرم افزاری برای پشتیبانی ندارد.

PPTP1

استفاده از آن آسان است و با Dedicated IPs سازگار است. معمولا ارزانترین پروتکل است و بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال امنیت بیشتر است.

دلایل انتخاب: تعدادی زیادی از سیستم عامل ها را پشتیبانی می کند، پشتیبانی خوبی برای دستگاه های موبایل مانند Android و iOS دارد و جزو محبوبترین پروتکل های VPN موبایل به شمار می رود.

دلایل عدم انتخاب: رمزگذاری ضعیف به معنی امنیت پایین، عدم پشتیبانی برای پورت VPN جایگزین، سهولت شناسایی و مسدود شدن.

 L2TP/IPSec

Layer Two Tunnelling Protocol (L2TP) از Internet Protocol Security (IPSec) برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند. این پروتکل رمزگذاری 128 یا 256 بیتی ارائه می دهد و از سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید پشتیبانی می کند.

L2TP2

همچنین نیازی به نصب هیچ نرم افزاری ندارد و با Dedicated IPs سازگار است اما بخاطر امنیت بیشتر بر PPTP ترجیح داده می شد. این پروتکل برای افرادی که بدنبال امنیت بالا هستند بهترین است.

دلایل انتخاب: امنیت بالا، بهتر از PPTP

دلایل عدم انتخاب: عدم پشتیبانی از پورت VPN جایگزین.

 OpenVPN

OpenVPN امنترین پروتکل VPN است که در مکان هایی همچون دانشگاه ها و دفاتر شرکت ها که دیگر پروتکل ها مسدود هستند کار می کند. این پروتکل رمزگذاری 256 بیتی ارائه می دهد و معمولا از پرهزینه ترین پروتکل ها است.

Open vpn3

OpenVPN نیاز به کلاینت نصب شده روی سیستم دارد. با Dedicated IPs سازگار است و بر روی پورت ها جایگزین کار می کند که باعث شده شناسایی و مسدود کردن آن مشکل باشد. بنابراین، بهترین انتخاب برای کاربران پیشرفته است یعنی کسانی که امنیت و ناشناسی بالایی را نیاز دارند.

دلایل انتخاب: امنیت بالا، جایی که دیگر پروتکل ها کار نمی کنند کار می کند، از پورت های VPN جایگزین پشتیبانی می کند.

دلایل عدم انتخاب: نیاز به نصب نرم افزار، بر روی iOS و Android به سختی کار می کند.

نتیجه گیری

خرید کریو VPN ها ابزاری موثر برای حفاظت از داده های موثر از چشم جاسوسان و هکرها است. سطح بالایی از امنیت و ناشناسی را فراهم می آورد و به داده های شما امنیتی را که خواهان آن هستید را می دهد.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

سطوح امنیت در انواع پروتکل های VPN چگونه است؟